Blog
![SCEGS en klinische redeneren](https://krtrainingen.nl/wp-content/uploads/2024/01/DALL·E-2024-01-10-15.30.19-A-realistic-and-natural-depiction-of-a-hospital-setting-showing-a-nurse-consulting-with-a-patient-at-their-bedside.-The-nurse-is-reviewing-a-patient-min-1080x675.png)
SCEGS en klinische redeneren
SCEGS: SCEGS staat voor Somatisch, Cognitief, Emotioneel, Gedragsmatig, en Sociaal, en is een model dat gebruikt wordt in de zorg om een brede kijk op de klachten en het welzijn van patiënten te bieden. Dit model stimuleert...
Subcribe
Klinisch redeneren: 6 stappen
Als de toestand van een patiënt verslechtert, kun jij dan verklaren waaraan dit precies ligt? Handel je op basis van parate biomedische kennis of vaar je blind op je ervaring en intuïtie? Leer je observaties te onderbouwen met de...
Nieuwe editie ” Klinische problematiek inzichtelijk
Marc Bakker is al meer dan veertig jaar bezig met verpleegkunde. Als auteur van verschillende boeken, zoals ProActive Nursing en Klinisch redeneren voor verpleegkundigen, wordt hij gezien als dé grondlegger op het gebied van klinisch redeneren. Het klinisch redeneren...
Dyslexie is geen aandoening, maar een evolutionaire kracht, zegt deze wetenschapper
Dyslexie is een cognitieve kracht, zegt sociaal wetenschapper Helen Taylor. Volgens haar heeft het de succesvolle evolutie van de mens mogelijk gemaakt. WILLEM SCHOONEN 6 juli 2022 Wie praat of schrijft over dyslexie, heeft het meestal over een aandoening of op zijn...