WAAROM ANDERS

Waarom wil ik het anders doen dan alle andere!

Daarom heb ik mijn trainingen op een andere manier opgebouwd en leg ik de methodiek op een andere manier uit. In de loop van de jaren heb ik gezien dat het geven van les op een inductieve manier niet altijd werkt, omdat het niet door iedereen begrepen wordt en als het niet begrepen wordt, dan wordt het niet uitgevoerd.

Een deductieve manier van lesgeven blijkt wel effectief te zijn, omdat de opbouw anders wordt uitgevoerd. Wat opvalt is dat zelfs mensen niet conceptueel denkers zijn op een deductieve manier kunnen leren!

In de praktijk zul je te maken hebben met professoren, artsen, verpleegkundigen, verzorgers en andere zorgprofessionals die conceptueel denkers zijn, en het is van groot belang dat we samen kunnen werken om onze patiënten te begrijpen.
Het is dus mooi als deze twee groepen van elkaar kunnen leren over hun patiënten!

“Conceptueel denken is geen stoornis. Het is een eigenschap die gewoon minder vaak voorkomt, net zoals linkshandigen en roodharigen.”